- SOSYAL MEDYA OFİSİ
- 17.08.2021
- Genel
Gelir Elde Etmek İçin Kusursuz 10 Reklam Önerisi
Kusursuz 10 Reklam Önerisi , Devamlı reklam yayınlamayın. Kampanya – indirim - özel günler gibi durumlarda hazırlamış olduğunuz kaliteli , sanatsal özelliklere sahip bir reklam hazırlayın. Devamlı aynı şeyler için sık sık oluşturmuş olduğunuz reklamlar müşteri potansıyelindeki kullanıcılar için önemli olmayacaktır.
İlgi çekici olmaktansa daha çok bir bıkkınlık yaratacaktır. Bu yüzden reklamlarınızı görmek istemeyeceklerdir. Bu da sizlere dezavantaj oluşturacaktır. İnsanlar kendilerini içerisinde bulduğu içerikleri , reklamları daha çok severler hangi kesime hitap ediyorsanız onun demografik özelliklere dikkat edilerek içerik üretimi yapılması gerekiyor. İnsanlar yapılan araştırmalara göre kendilerini içinde bulabildikleri içeriklere daha fazla reaksiyon gösterebildikleri gözlemlenmiştir.
Nasıl Reklamlar Hazırlamalısınız ?
Mizah her dönem her kesim için çok fazla önem teşkil etmiştir. Bu yüzden içeriklerinizi üretirken biraz da olsa mizah katmanız önemlidir ya da kelime oyunları yaparak kullanıcının üzerinde düşünmesini sağlayarak kullanıcının konunun içinde kalmasını ya da konunun içine girmesini sağlayabilirsiniz.
Markanızın hikayesi yine kullanıcıları çeken bir diğer etkendir. Markanız ile ilgili hikayenizi kullanıcılara anlatabilirsiniz. Yani reklamınızı bir hikaye aracılığı ile kullanıcılara ulaştırmanız daha anlamlı olacaktır , daha akılda kalıcı olacaktır. Bu yüzden şirketinizle bağlantılı olacak şekilde reklamınızı hikayeleştirmeniz önemli olmaktadır.
Özellikle bizlerin kültüründe daha çok dram , duygusallık hakim olmaktadır. Profesyonel reklamlarda dahi duygulara hitap edilmesi önemlidir. Bu yüzden instagramda da reklam yapıldığında duygulara hitap edilmesi çok önemlidir. Dram , aşk , hüzün , mutluluk vs gibi amacınız doğrultusunda duyguları kullanmanız ve duygulara hitap ederek yönlendirmeniz gerekmektedir.
Reklam Fikirlerine Nasıl Ulaşabilirsiniz ?
İnstagramda binlerce , milyonlarca içerik bulunmaktadır. Bu içeriklerin içerisinde kullanıcıların sizleri seçebilmesi için ilgi çekici olmanız gerekmektedir. İçeriklerinizi üretirken ürünlerinizin fotoğraflarını sıradışı bir şekilde çekmeniz gerekmektedir ki kullanıcılar şaşırabilsin ve diğer ögeler içerisinde sizin içeriğinize yönelebilsinler.
Klişeler … klişelerden kesinlikle uzak durulması gerekmektedir. Sıradışı fikirler bulmanız gerekmektedir. Örneğin sadece bir erkek tamircilik yapmak zorunda değil ya da bir kadın sadece bebek bakmak zorunda değil , ya da mutfakta önlük takmak zorunda değiliz gibi sıra dışı mekanlarda sıra dışı olayların içerisinde olmanız gerekmektedir. Reklamlarınızı sakın karmaşık bir ton yazı yumağı haline getirmeyin.
Olabildiğince basit olun. 640 x 640 piksellik bir reklam alanına ne sığdırabilirsiniz ki bir cümlelik slogan bir görsel ve bir logo …. İşte reklamınız hazır bile Kullanıcıları harekete geçirmek için butonlar ya da sloganlar ekleyin. Ürün ile ilgili bilgiyi verin , verdikten sonra kullanıcınızdan yani reklamı verdiğiniz kitleden istekte bulunun , bir şeyler yapmalarını isteyin.
Bu şekilde kullanıcılar sizin verdiğiniz direktifleri yerine getireceği için doğal olarak reklamınız asıl amacına ulaşmış olacaktır. Son olarak verdiğiniz reklamları sürekli takip edip analiz yapmanız gerekmektedir. Yazı mı video mu görsel mi daha çok kullanıcı ilgisi çekiyor.
Paylaşım yapılan gün , saat … hangi dönemde yaptığınız paylaşımlar daha çok kullanıcı ilgisi çekiyor devamlı takipte olarak farklı zamanlarda paylaşım yaparak tüm bu kriterleri göz önünde bulundurarak işlemlerinizi oluşturabilirsiniz. kusursuz reklamlar vermek için bu aşamaların tamamını göz önünde bulundurmanız gerekmektedir. Aksi taktirde verdiğiniz reklamdan istediğiniz geri dönüşümü alamayacaksınız. Bu riski almak yerine olması gereken bir reklam hazırlamak için yazımızdan faydalanabilirsiniz.