- SOSYAL MEDYA OFİSİ
- 18.08.2021
- Genel
Instagram’da Hashtag Kullanımı Nasıl Olmalıdır? Başarılı Etiketler Nelerdir?
Hashtag Kullanımı , Instagramda ya da Google da firmanızın algoritmada yukarıda kalma , kullanıcıların dikkatini çekme ya da müşterilerinize ulaşmada anahtar kelimeler son derece önemlidir.
İnstagramda da anahtar kelimeler hashtagler olmaktadır. Hashtagleri kuyruklu hashtag kuyruksuz hashtag olmak üzere ikiye ayırabiliriz. Ve bu kuyruklu hashtagler in ve kuyruksuz hashtaglerin avantaj ya da dezavantajları bulunmaktadır.
Bunlara birlikte bakarak görsellerinizin , hesaplarınızın kilit noktası olan hashtagler hakkında bilgi sahibi olacağız. Her görsel için kullanmış olduğumuz hashtagler değişmektedir.
Kimi görsellerde kuyruklu hashtagler kimi görsellerde de kuyruksuz hashtagler kullanılmaktadır. Doğru görsel için doğru hashtagler kullanılması son derece önemlidir. kuyruksuz hashtaglerde tek ve en fazla iki kelime içeren hashtagler olmaktadır.
- kolye - ayakkabı - Deri Ayakkabı - Hasır Çanta kuyruklu hashtagler ise üç kelimeden ve daha fazla kelimeden oluşan hashtaglerdir. - Deri erkek ayakkabı - hasır kadın kol çanta - Gümüş taşlı kolye bu şekilde kuyruklu ve kuyruksuz hashtag ayrımı yapabiliriz.
Hashtag Kullanımının Yararları
Hashtagler kullanıcıların bir şey ararken arama kısmına yazdığı kelimelerden ya da algoritmanın paylaşılan görselleri belli bir sınıflandırmaya dahil ederken dikkat ettiği kriterlerdir.
Sizler örneğin bir gezi paylaşımı yapıyorsanız kullandığınız hashtagler #gezi , #keşfet #yeniyerler #konum gibi kelimelerden ibaret olduğunda algoritma sizi gezi kategorisine ekler ve kullanıcılar bu hashtaglerde arama yaptığında sizin gönderinize denk gelerek inceler ve popülariteniz artar ama yine gezi temalı bir gönderi paylaştınız diyelim.
#instalove #instalike gibi hashtagler kullandığınızda algoritma sizi farklı bir kategoriye ekleyecek ve asıl kitlenizden uzaklaşmış olacaksınız #instalike hashatgine giren kişi sizin gezi postunuzu gördüğünde önemsemeyecek ve direkt olarak farklı gönderilere yönelecektir bu da gönderinizin değerini düşürecektir.
Sizler de paylaşımlarınızı yaparken bu tür kriterlere dikkat ediniz. Eğer hangi hashtagleri kullanacağınızı bilmiyorsanız bir diğer blog yazılarımızdan yararlanabilirsiniz. Temel etken instagram kitlesini analiz edebilmektir.
Hangi Tür Hashtagler Kullanılmalı?
kuyruksuz hashtaglerde arama hacmi daha yüksektir. Yani arayan kullanıcı sayısı çoktur elbette bu bir avantadır. Örneğin ayakkabı : arama hacmi milyonlarca kullanıcıdır.
Bu anlamda bir avantajdır fakat birçok firmanın bu arama hacminde yer aldığı düşünüldüğünde aslında rekabetin daha çok olduğu ve firmalar arasında kaybolmanın daha fazla olması açısından da dezavantaj olarak görünmektedir.
Devamlı aynı hashtagde yani ayakkabı hashtaginde görsel paylaşımı olacağı için keşfedilme oranı çok daha düşüktür. Kısa kuyruklu hashtaglerde en kötü durumlardan biri de ilgi alakası olmayan yorumlar alabilme ihtimalinizdir.
Sahte ve spam yorumlar alabilirsiniz bu tamamen şansınıza denk gelebilme olasılığıdır. uzun kuyruklu hashtaglerde rekabet daha düşüktür sadece belli bir alana hitap eder.
Örneğin kadın ayakkabı modelleri veya kadın ayakkabı kelimeleri sadece kadınlara hitap edeceği ve kadınların yaptığı aramalarda ortaya çıkmakta ve asıl kitleye hitap etmektedir.
Sosyal medyada özellikle instagramda etkileşim son derece önemlidir elirli bir kesime , bir zümreye , bir gruba hitap ettiğinzide ona uygun hashtagler kullandığınızda gerçek etkileşim alma şansınız daha yüksek olacaktır.
Dezavantajına bakacak olursak da arama hacmi az olduğu için kitlesi belli bir seviyede kalacaktır. İstenilen etkileşim alamayabilirsiniz fakat eğer yeni bir işletme açmışsanız da istanbulayakkabımodası , bursaayakkabı gibi hashtagler de kullanabilirsiniz.
Hashtag Kullanımı İçin Nasıl Straejiler Denenmeli?
Paylaşım yaparken kullanacağınız hashtagler bazen hayat kurtarıcı kelimeler ve ögeler olabilir bu yüzden hashatagleri mutlaka kullanmanız gerekmektedir.
Fakat içeriğiniz ile ilgili olmayan hashtagleri kullandığınızda içeriğinize zarar verebilir bu yüzden kullanımı çok olan ve en çok aranan hashtagler olmalı. diğer yandan kullanmış olduğunuz hashatgler hiçbir işe yaramamaktadır.
Bu yüzden hashtag kullanmadan önce içeriğiniz ile ilgili yazıları gözden geçirmeli ve nasıl hashtagler kullanmanız gerektiğine karar vererek bir liste çıkarmalısınız.
Bir gönderide kullanacağınız hashtag sayısı sınırlı olmaktadır. Bu sınırı aştığınızda instagram gönderinizi paylaşmanıza izin vermemektedir.
Aynı şekilde günlük paylaşım ve hashtag kullanımını aştığınızda instagram sizlere belli engeller gönderir örneğin günlük normalde paylaşım sınırınız 5 gönderi ise ve sizler 10 gönderi paylaştıysanız algoritmaya takılır ve sizlere belli bir süre paylaşım engeli gönderir , tabi yanlış hashtagler kullandığınızda gönderinizin nerilenlere , keşfete çıkma olasılığını da düşürmüş olacaksınız. Bu yüzden daha dikkatli içerik üretmeniz gerekmektedir.